Meyayat Hati! Ada Mayat Dikhuatiri Tak Dapat Dikeluarkan, Dihempap Bongkah Batu Terlalu Besar

Kickbola.net
Ada Mayat Dikhuatiri Tak Dapat Dikeluarkan, Dihempap Bongkah Terlalu Besar
Ada Mayat Dikhuatiri Tak Dapat Dikeluarkan, Dihempap Bongkah Terlalu Besar

KUNDASANG: Anggota pasukan menyelamat dan mencari insiden gempa bumi di Gunung Kinabalu khuatir tidak dapat mengeluarkan beberapa mayat dari kawasan kejadian pada Sabtu kerana sesetengahnya telah dihempap dengan bongkah batu yang sangat besar.


Masalah kedua ialah, helikopter tidak dapat merapati kawasan kejadian kerana faktor cuaca dan juga keadaan muka bumi yang berbahaya.


Para penyelamat yang baru turun dari kawasan kejadian sempat memberitahu kepada para pemberita mereka yang helikopter berhadapan dengan kesukaran untuk turun di kawasan yang dikhaskan kerana faktor cuaca dan juga muka bumi.


Mereka juga berkata terdapat mayat mangsa yang berada dalam keadaan yang teruk dihempap bongkah batu yang besar malah ada di antaranya masih tersepit di celah-celah bongkah berkenaan.


Dan mereka berhadapan dengan kesukaran untuk mengeluarkan mayat-mayat berkenaan kerana batu yang menghempap mangsa terlalu besar dan berat untuk dialihkan.


Keadaan sekitar yang semakin gelap lebih menyukarkan keadaan.


“Kami dapat melihat bahagian anggota mangsa di bawah serpihan bongkah batu itu,” kata salah seorang daripada mereka.


Daripada 19 mayat yang telah ditemui, 11 telah berjaya dibawa keluar dan diterbangkan dengan segera ke Hospital Queen Elizabeth di Kota Kinabalu.-MS.


Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.