Pekerja pembersihan terkejut jumpa mayat dalam parit disahkan Sefuan Taha

Vrsaljko: Argentina Menangis Seperti Cewek!
LOKASI mayat Sefuan ditemukan di dalam longkang di bahu jalan di Jalan Putatan, berhampiran Kem Lok Kawi. FOTO ihsan pembaca .
klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)


Lelaki 10 hari hilang ditemui dalam longkang bersama motosikal

respectful rivalry: Rio Ferdinand and Sergio Aguero (©Gallo Images) Mangsa dilaporkan hilang sejak sembilan hari lalu akhirnya ditemui mayatnya di dalam longkang di Jalan Kota Kinabalu-Papar berhampiran Kem Lok Kawi di sini pada Selasa. (Foto ©Sinar Harian)
Penampang: Seorang pekerja pembersihan terkejut selepas menemui mayat lelaki di dalam longkang di bahu jalan di Jalan Putatan berhampiran Kem Lok Kawi, di sini, hari ini.

Mayat Sefuan Taha, 33, yang sebelum ini dilaporkan hilang sejak 23 Julai lalu ditemukan berada di tepi motosikal miliknya.

Pekerja itu, Ibnu Ismail, 64, berkata, sebelum penemuan itu, dia bersama beberapa rakannya sedang menjalankan kerja-kerja pembersihan semak di bahu jalan berkenaan.
respectful rivalry: Rio Ferdinand and Sergio Aguero (©Gallo Images) Lelaki dilaporkan hilang, mayatnya ditemui dalam longkang . (Foto ©SABAH MEDIA)
Bagaimanapun katanya, ketika sedang menebas rumput, dia melihat tayar motosikal dalam longkang dan mendekati bagi mengambilnya untuk dijual.

"Apabila menghampiri saya terkejut melihat seorang lelaki lengkap berpakaian dalam keadaan terduduk bersebelahan dengan motosikal berkenaan.

"Saya tergamam dan terus memaklumkan kepada rakan untuk menghubungi polis bagi mendapatkan bantuan," katanya ketika ditemui di lokasi penemuan, hari ini.

Ibnu berkata, dia yang sudah bekerja sebagai pemotongan rumput setahun lalu tidak terhidu bau pelik di tempat kejadian.

"Saya melihat keadaan mangsa baik saja. Saya tidak tahu mangsa adalah orang yang dilaporkan hilang sejak 23 Julai lalu.

"Pada Jumaat lalu, saya dan rakan ada membuat kerja-kerja membersihkan rumput di tengah pembahagi jalan di berhampiran dengan lokasi penemuan mayat ini namun tidak ada yang mencurigakan," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Sammy Newton berkata, pihaknya menerima laporan penemuan berkenaan pada jam 8.35 pagi.

Katanya, hasil siasatan awal, polis mendapati mangsa bergerak dari arah Kota Kinabalu ke Papar sebelum dipercayai hilang kawalan dan terbabas masuk ke dalam longkang berkenaan.

"Mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian selepas ditemui oleh pekerja pembersihan.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan orang ramai yang melihat kejadian diminta tampil bagi membantu siasatan," katanya.

Sammy berkata, mayat dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Queen Elizabeth I (HQEI) untuk proses bedah siasat.
respectful rivalry: Rio Ferdinand and Sergio Aguero (©Gallo Images) SEFUAN Taha, 33, yang dilaporkan hilang sejak Ahad lalu. (Foto ©Harian Metro)
Sehubungan itu, Sammy meminta orang awam supaya tidak menyebarkan gambar mangsa di lokasi kejadian bagi menjaga sensitiviti keluarga.

Difahamkan, ahli keluarga mangsa sudah membuat pengecaman dan mengesahkan mangsa adalah Sefuan.

SOURCE: Harian Metro

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date



Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.