Kebakaran Besar di Kampis Kampung Pisang, Tawau

Antara rumah yang musnah dalam kebakaran di Kampung Pisang Jalan Utara Tawau. Kebakaran rumah di Kampis, Tawau. Difahamkan 6 buah rumah separuh kekal musnah.Doakan semoga api cepat padam dan tiada kemalangan jiwa terlibat. Apa pun berikan bantuan yang sebaiknya segera mungkin. KAMPUNG PISANG kebakaran sekarang. ‪#‎mytawau‬ ‪#‎kampis‬

klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)



6 rumah di Kampung Pisang, Tawau musnah dijilat api

Kebakaran di Kg Pisang, Tawau ketika ini. Sebanyak enam buah rumah musnah dalam kebakaran yang berlaku di Kampung Pisang Jalan Utara Tawau, kira-kira pukul 2.15 petang tadi.‪


TAWAU – Sebanyak enam buah rumah musnah dalam kebakaran yang berlaku di Kampung Pisang Jalan Utara, kira-kira pukul 2.15 petang tadi.

Ketua Balai, Balai Bomba dan Penyelamat Tawau, Mohd. Razali Awang Ahmad berkata, pihaknya menerima panggilan pukul 2.30 petang dan bergegas ke tempat kejadian dengan kekuatan seramai 29 anggota dan lima buah jentera. Menurutnya, kebakaran itu melibatkan 87 mangsa dengan anggaran awal kerugian adalah sebanyak 1,3 juta.

“Tindakan pantas anggota bomba berjaya menyelamatkan kira-kira 100 buah rumah berdekatan daripada dijilat api,” katanya di sini hari ini.

Mohd. Razali berkata, api berjaya dikawal kira-kira pukul 3.21 petang manakala punca dan kerugian masih dalam siasatan.

Takziah kepada keluarga terlibat.

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.