Keputusan Kerajaan Beri Awal BR1M Tepat - Datuk Haji Kamarlin Haji Ombi

Keputusan Kerajaan Beri Awal BR1M Tepat - Kamarlin

BEAUFORT - Keputusan kerajaan untuk memberikan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) lebih awal merupakan langkah tepat. Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Datuk Haji Kamarlin Haji Ombi berkata pemberian awal BR1M membolehkan penerimanya khususnya golongan miskin untuk mendapatkan keperluan. Pemberian awal itu adalah langkah yang tepat kerana rakyat yang layak khusunya golongan miskin dapat menggunakan wang tersebut untuk menampung perbelanjaan mereka.

Langkah ini bertepatan dengan keputusan kerajaan bagi mempercepatkan pemberian bonus kepada kakitangan awam. Keputusan kerajaan amat dialu-alukan oleh masyarakat dan ini membuktikan bahawa kerajaan amat prihatin dengan masalah yang dihadapi oleh rakyat.Kamarlin yang juga wakil rakyat Lumadan berkata rakyat wajar bersyukur kerana memiliki barisan kepimpinan yang prihatin dengan masalah yang mereka hadapi.

Pada peringkat persekutuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak manakala pada peringkat negeri, Ketua Menteri Datuk Seri Musa Haji Aman bersama barisan kabinetnya sentiasa berusaha untuk membantu rakyat. Pelbagai bantuan telah diwujudkan untuk membantu rakyat tanpa mengira anutan agama mahupun kaum. Bantuan yang diberikan adalah menyeluruh dan tiada amalan pilih kasih dan apa yang diberikan oleh kerajaan adalah ikhlas dan tulus.

Kamarlin turut meminta agar penduduk dalam DUN Lumadan sentiasa bersiap sedia kemungkinan banjir akan berlaku. Katanya persediaan itu akan membantu mereka untuk menghadapi sebarang kemungkinan termasuklah banjir. Elak daripada membuat persediaan awal dan dengarlah hebahan yang dikeluarkan oleh kerajaan. Beliau berkata rakyat perlu memberikan perhatian perhatian serius terhadap hebahan yang dikeluarkan oleh kerajaan menerusi jabatan tertentu dan hebahan itu dibuat adalah untuk kepentingan rakyat sendiri..

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.