Kudrat Ayah tunggang motor bersama 3 Anak balik Kampung Beraya dari Sepang ke Pulau Pinang

Kickbola.net
Bapa dan 3 orang anak yang jadi viral di media sosial. Dekat sini ada sedikit info untuk mereka yang nak berkenalan dan hulur bantuan. Semoga beliau dimurahkan rezeki..

Jom Bagi Kereta Pada Abang Moza 'Kapcai'

SEPANG - Meskipun tidak mempunyai kereta, kegigihan dan semangat seorang bapa bersama tiga anaknya untuk pulang beraya tidak pernah luntur, malah telah menyentuh hati ramai pengguna media sosial.

K
isah empat beranak itu mula menjadi ‘viral’ di laman sosial baru-baru ini apabila keluarga tersebut dilihat hanya menunggang motosikal dari Sepang, Selangor ke Pulau Pinang semata-mata untuk pulang menyambut Aidilfitri.

“Dalam keadaan kita tgk dia bersusah payah balik kampung dengan 3 orang anak dan barang penuh motor pun dia boleh keluar ayat nak tolong orang. Semoga anak anak abang ni jadi anak soleh sebab ada ayah yang hebat. Insyaallah sama sama kita jadi orang yang ringan tangan bantu orang,” tulisnya dalam entri di Facebooknya, semalam.

Jadi viral apabila seorang ayah yang membawa motor EX5 bersama 3 orang anaknya dengan menunggang motor untuk pulang ke kampung yang amat jauh dari sepang ke Pulau Pinang

Berikut adalah perkongsian dari Syikin Jana dari Facebook berkenaan dengan kisah Ayah yang Bawa 3 Anak Naik Motor Dari Sepang pulang ke Penang.


kata-Kata Ayah yang Bawa 3 Anak Naik Motor Dari Sepang pulang ke Penang


Dari KL 6 pagi
Sampai Penang 10 malam

Bukan tak sayang anak
Saya tahu ini merbahaya
Tapi takde pilihan
Duit saya hanya RM50 dalam poket
Saya hanya berTawakal kepada Allah

Anak anak enjoy dalam perjalanan
Ramai yang nak tumpangkan
Tapi saya taknak menyusahkan orang
Lebih dari 10 orang nak membantu

Terima kasih rakyat Malaysia
Kerana prihatin kepada kami
Ramai yang bagi duit raya pada anak saya

Anak belajar nilai kesusahan
Dari situ mereka belajar sesuatu
14 jam perjalanan mengajar mereka
Tentang prihatin dan kemanusiaan

Pesanan En Reza
Dalam apa situasi
Jangan lupa Allah
Setiap masalah
Allah dah ada jangan penyelesaian
Usaha sedaya upaya yang kita mampu

Bila ada masalah
Jangan mengadu pada manusia
Mengadu pada Allah
Ikhtiar dan tawakal
Yakinlah
Allah ada susunan untuk kita

Terkandung 1001 pesanan untuk kita fikirkan bersama. Setiap kekurangan pasti ada kelebihan pada diri masing-masing.


Menerusi beberapa gambar yang dikongsi di Facebook, lelaki tersebut yang dikenali sebagai abang Moza sarat bersama tiga anaknya, selain membawa barang keperluan lain.


Segelintir pengguna media sosial yang terserempak dengan keluarga tersebut mengambil peluang merakam gambar bersama mereka, selain meluahkan rasa kagum terhadap sikap Moza yang disifatkan sebagai seorang bapa yang cukup tabah.

Terbaharu, seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Abdullah Firdaus Baharuddin menyatakan dia berpeluang bertemu dengan empat beranak ini ketika dalam perjalanan pulang ke ibu kota.


“Allahuakbar. Alhamdulillah allah temukan aku dengan family ni tadi otw balik kerja. Family ni yang viral di FB sebab balik 4 beranak balik kampung dari sepang ke penang. Ini aku jumpa dorang otw balik ke sepang.


“Aku dah perasan family ni dari USJ lagi tapi tak sempat nak tahan dorang sebab kereta banyak. Aku teruskan perjalanan sampai exit putra heights dan aku berenti bawah flyover dan tahan motor dia dengan niat nak kasi duit raya dekat budak budak ni.


"Tapi ayat pertama keluar dari mulut brother buat aku sebak.."motor abis minyak ke bang? Saya ada minyak lebih."


“Dalam keadaan kita tgk dia bersusah payah balik kampung dengan 3 orang anak dan barang penuh motor pun dia boleh keluar ayat nak tolong orang. Semoga anak anak abang ni jadi anak soleh sebab ada ayah yang hebat. Insyaallah sama sama kita jadi orang yang ringan tangan bantu orang,” tulisnya dalam entri di Facebooknya, semalam.


Simpati dengan ketabahan Moza dan anaknya, pengguna media sosial berusaha menghulurkan bantuan kepada mereka bagi meringankan beban, termasuk berhasrat menghadiahkan sebuah kereta.

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.