Sungai Sugut Tercemar!

Kickbola.net
Sya mendapat maklumat dr family d kg. Semua kg yg bergantung kpd sg. Sugut menghadapi masalah air. Ia turut menjejas hampir keseluruhan mukim ulu sugut termasuk sekolah Smk Ulu Sugut perlu diberi ambil perhatian segera. Punca sg sugut dari sg langanan dan sg perancangan teruk tercemar, begitu juga dari sg Kepuakan yang sentiasa kabut dari mula gempa bumi. Bekalan air terawat dari kg Wayan sdh pun beroperasi. Tp kelihatan ikan byk mati d sungai(spt dlm gambar). Entah selamat atau tdk walaupun ada loji rawatan. Harap pihak yg berkenaan dpt ambil perhatian. Tq
Sungai Sugut Tercemar!

Seorang pengguna laman sosial yang menggunakan nama Ruth Allez telah memberi maklumat mengenai pencemaran air di Sungai Sugut.

Berikut merupakan maklumat yang diberikan oleh keluarganya di Kg bagi mengadu masalah pencemaran di Sungai tersebut:
Saya mendapat maklumat dari family di kampung. Semua kampung yang bergantung kepada Sg. Sugut menghadapi masalah air. Ia turut menjejas hampir keseluruhan mukim ulu sugut termasuk sekolah SMK Ulu Sugut perlu diberi ambil perhatian segera.

Punca Sg. Sugut dari Sg Langanan dan Sg Perancangan teruk tercemar, begitu juga dari Sg Kepuakan yang sentiasa kabut dari mula gempa bumi.

Bekalan air terawat dari Kg. Wayan sudah pun beroperasi. Tapi kelihatan ikan banyak mati di Sungai (spt dlm gambar).

Entah selamat atau tidak walaupun ada loji rawatan. Harap pihak yang berkenaan dapat ambil perhatian. Terima Kasih

Diharapkan pihak berkenaan di Beluran dapat mengambil tindakan terhadap dakwaan user laman sosial ini.


Tags

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.