Jaringan Minit Terakhir Rahman Shah Marajeh Julang Sabah FA!

REAKSI Rahman Shah Marajeh (kanan) selepas meledak gol ketika menentang PKNP pada saingan Piala Malaysia 2018 di Stadium Likas, malam tadi. - Foto KHAIRULL AZRY BIDIN
klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)



Rahman wira Sabah atasi PKNP

Pemain gantian Rahman Shah Marajeh muncul wira Sabah apabila meledak gol kemenangan dalam masa kecederaan, sekali gus memastikan kemenangan pasukannya dalam aksi kumpulan D saingan Piala Malaysia bertemu PKNP FC, di Stadium Likas hari ini.

Rahman menyempurnakan bola muntah dari penjaga gol PKNP FC, Muhamad Syazani Mat Puat yang sebelum itu menampan sepakan percuma Sabri Sahar.

Pada perlawanan itu, tuan rumah lebih dulu mencemaskan pintu gol PKNP FC pada minit kelima menerusi sepakan percuma Rodoljub Paunovic, bagaimanapun berjaya ditepis keluar penjaga.

Pada minit ke-26, giliran pasukan pelawat pula mencipta peluang menerusi Mohd Hafiz Ramadan, namun percubaannya diselamatkan Rozaimie Rohim.

Sabah kemudian hampir meledak gol pada minit ke-62, namun tandukan Paunovic hasil hantaran Leopold Alfonso Otong sekadar singgah di tiang gol.

Seminit kemudian, gawang PKNP FC sekali lagi bergegar, kali ini menerusi tandukan Maxius Musa dan kedudukan 0-0 itu kekal sehingga tamat sepasuh masa pertama.


Di babak kedua, peluang terbaik Sabah hanya hadir pada minit ke-83 menerusi Maxsius yang melakukan rembatan dari dalam kotak penalti, namun sedikit tersasar.

Vrsaljko: Argentina Menangis Seperti Cewek!
Nama Rahman Shah Marajeh
Posisi : Penyerang
No Jersi : 26
Asal : Tawau
Dengan kedudukan seakan berakhir seri, Rahman tampil menceriakan kira-kira 3,000 penyokong tuan rumah apabila meledak gol dalam masa kecederaan.

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.