Malim Gunung & Taman-taman Sabah Mula baikpulih laluan pendakian Gunung Kinabalu

Kickbola.net
Pihak Swasta kini giat melakukan kerja-kerja membaik pulih beberapa laluan yang rosak bermula dari Timpohon Gate ke Laban Rata susulan Tragedi Gempa Kinabalu sejak 5 Jun yang lalu. Kita mengharapkan agar kerja-kerja berjalan dengan lancar namun masih menjaga larangan dan adat, serta keselamatan agar Tragedi tidak berulang. Doakan Malim2 agar semua selamat, mereka sedang membaik pulih jalan ke puncak gunung kinabalu.
Malim Gunung & Taman-taman Sabah Mula baikpulih laluan pendakian Gunung Kinabalu

Kerja-kerja baik pulih laluan mendaki telah bermula di KM1.5 menuju ke puncak Gunung Kinabalu. Terima kasih kepada para malim gunung yang telah direkrut dan pihak-pihak yang terlibat dalam kerja baik pulih ini. Kita doakan keselamatan mereka.

Usaha Pihak Taman- Taman Sabah membaikpulih laluan pendakian Gunung Kinabalu.




Walaupun berdepan cuaca yang tidak menentu, cabaran altitiude dan laluan yang berliku mereka tetap melaksanakannya dengan ikhlas demi kemudahan pendaki yang akan mendaki gunung kinabalu dimasa akan datang.






Selasai aktviti pmbrsihan d kwasan penginapan Laban Rata...bberapa PORTER terlibat utk membawa turun ksemua sampAh..walaupn mc ada sedikit gegaran.. smua ptugas masi cekal utk membuat tugasan masing..


*Terima Kasih atas Sumbangan Anda

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.