Kes Positif COVID-19 Kedua Dikesan di Papar, Sabah

Lelaki berusia 42 tahun yang tinggal di Benoni, di sini, yang dipercayai telah menghadiri perhimpunan “tabligh” (agama Islam) di Masjid Sri Petaling di Kuala Lumpur dari 27 Feb hingga 1 Mac telah didapati positif untuk Covid – 19 virus.
klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)



Lelaki berusia 42 tahun yang tinggal di Benoni, di sini, yang dipercayai telah menghadiri perhimpunan "tabligh" (agama Islam) di Masjid Sri Petaling di Kuala Lumpur dari 27 Feb hingga 1 Mac telah didapati positif untuk Covid - 19 virus.

Menurut seorang pegawai kesihatan, lelaki itu diuji di Hospital Papar pada malam Khamis dan dipindahkan ke Queen Elizabeth Hospital.

Dia menjadi lelaki kedua di Sabah selepas yang lain di Tawau yang menghadiri acara itu untuk diuji positif untuk koronavirus.

Lelaki sedang menjalani rawatan sementara kakitangan kesihatan daerah melakukan pemeriksaan dan memantau mereka yang mungkin bersentuhan dengannya.


Pegawai itu juga mendesak mereka yang mungkin telah menghadiri perhimpunan “tabligh” untuk melaporkan ke hospital atau klinik terdekat untuk mendapatkan ujian untuk virus itu.

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.