Jess Boubie tonjol keunikan berbaju Tobilung di Matunggong Challenge 2016!

Mengikut info dia ni bukan rungus tetapi memakai pakaian tradisi tobilung KB dan pinakol Rungus sebagai tanda sokongan utk MC2016 dan utk 1 keunikan. Sabahan the Best tahniah 3013 International runner bah ini! yaa.. tidak payahlah kostium bagai apa sarung saja pakaian tradisional sabahan bukan calang-calang ya pelari dia ni. Proud of you Jess Boubie, kalau ada marathon di luar sabah ko pakai mcm ni yaa boleh ditaja ni oleh kementerian belia dan sukan negeri sabah. Kasih UP sama dia 5 star performance congratz superbebmama - Alffian Jasni | Foto: Jimmy Mogolid

klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)



#matungongchallenge #toptenrunner #superfitmama #proudbesabahan #kbs #runbitchrun

Keunikan yang dibawa oleh pelari marathon, Jess Boubie yang mengenakan pakaian tradisional suku Dusun Tobilung ketika menyertai larian Matunggong Challenge 2016 dan berjaya mendapat tempat 10 terbaik. Tahniah!

Dipetik dari FB Jess Boubie:

"Selamat pagi kawan2..larian saya berbaju Tobilung kemarin di Matungung Run suda menjadi isu bagi si otak sempit.

Picture
Credit: Lloyd Belcher Visuals

Sebenarnya tujuan saya memakai costume itu ialah ingin mencabar diri sendiri sama ada saya mampu berlari dengan costume itu atau tidak kerana saya ada niat untuk memakainya di larian marathon kebangsaan nanti.

Saya tidak berniat utk mempersendakan budaya sesiapa.

costume seperti ini selalu kami pakai di mana2 acara keramaian di tempat kami.

Sebagai anak kampung yang berjiwa Tobilung saya sangat bangga dan tidak pernah menyesal dengan tindakan saya kemarin.

I lOVE SABAH .. "Id suang yesus mogoimpinai tokou" Hepi new year 2016 Hidup lebih indah jika kita fokus kepada yang positif"

SOS: SABAH 4 SABAHAN We are proud to be Sabahan, walaupun apa pun rintangan dan tohmahan orang mengenainya tapi secara terus terang apa yang di lakukan oleh pelari ini adalah sesuatu yang sangat membanggakan tahniah!

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.