Peserta Unduk Ngadau berkata tidak berdaya apabila dia didakwa dicabul oleh bekas ahli politik

Wanita itu berkata, dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan apabila bahu dan perutnya diramas tertuduh, Philip Among (gambar, kiri). (Gambar fail)

klik 👉 Follow Telegram SabahUp2date (large-bt)



KOTA KINABALU: Seorang peserta Unduk Ngadau Negeri 2021 berkata dia mendapati dirinya tidak berdaya apabila dia bersendirian dengan ketua teknikal pertandingan itu, seorang bekas ahli politik, yang didakwa atas empat pertuduhan mencabulnya.


Mangsa yang dikatakan berusia 22 tahun berkata, dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan apabila Philip Among, yang dibicarakan di hadapan Majistret Stephanie Sherron Abbie, memicit bahu dan perutnya di pejabatnya di Metro Town di sini.


"Apabila kejadian itu berlaku, saya sangat takut tetapi saya tidak tahu apa yang perlu dilakukan dan hanya terfikir untuk pulang ke hotel," katanya memberi keterangan hari ini.

“Saya hanya boleh menunjukkan wajah tidak selesa saya kepada Philip apabila dia melakukan perbuatan itu terhadap saya kerana saya tidak biasa dengan tempat itu serta jalan raya dan saya tidak tahu ke mana hendak pergi.

“Apabila teman lelaki saya menghubungi saya ketika itu, saya mendapat keberanian untuk lari dari pejabat dan turun ke tempat letak kereta tetapi bateri telefon bimbit saya juga lemah.


"Saya tidak pasti sama ada terdapat sesiapa di kawasan itu (tempat letak kereta) ketika itu. Selepas beberapa ketika di tempat letak kereta, Philip kemudian datang dan meminta saya masuk ke dalam keretanya."

SOURCE: Diterjemahkan dari Artikel dailyexpress.com.my Diterbitkan pada: Isnin, 01 Ogos 2022 Oleh: Cynthia D Baga

Kongsikan artikel ini:
Ikuti kami di Facebook, Twitter, and Telegram Untuk Mendapatkan Berita Dari Negeri Sabah:
klik 👉 https://t.me/SabahUp2Date



Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.